Πρόσβαση ατόμου με αναπηρία σε τραπεζικές υπηρεσίες
Το ζήτημα της διασφάλισης της προσβασιμότητας των ατόμων με αναπηρίες στις τραπεζικές υπηρεσίες εξέτασε ο Συνήγορος του Πολίτη στο πλαίσιο αναφοράς, με την οποία άτομο με κινητική αναπηρία διαμαρτυρήθηκε για δυσχέρειες πρόσβασης που αντιμετωπίζει κατά τις συναλλαγές του με την Εθνική Τράπεζα. Η αναφορά υποβλήθηκε στο Συνήγορο από κοινωνική λειτουργό του Δήμου κατοικίας στο πλαίσιο του προγράμματος «βοήθεια στο σπίτι» και κατ’ εξουσιοδότηση του θιγόμενου προσώπου.
Στο πλαίσιο διερεύνησης της υπόθεσης, ο Συνήγορος απευθύνθηκε εγγράφως προς την Εθνική Τράπεζα εστιάζοντας στην αναγκαιότητα για τη διαμόρφωση ελάχιστων προτύπων για τη διασφάλιση της προσβασιμότητας των ατόμων με αναπηρίες στις τραπεζικές υπηρεσίες, ως μέτρο εύλογων προσαρμογών για την επίτευξη μιας πραγματικής ισότητας. Ο Συνήγορος με το έγγραφό του καταδεικνύει τη σημασία που έχει η διασφάλιση ευχερούς πρόσβασης σε ηλεκτρονικές ή εξ αποστάσεως τραπεζικές υπηρεσίες, δεδομένου ότι η ηλεκτρονική εξυπηρέτηση αποτελεί κατεξοχήν μέσο διευκόλυνσης των συναλλασσόμενων με αναπηρία.
H Εθνική Τράπεζα ανταποκρινόμενη ενημέρωσε εγγράφως τον Συνήγορο ότι έχει υιοθετήσει σχετικές οδηγίες για την εξυπηρέτηση των ευπαθών ομάδων του πληθυσμού και ότι θα καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια για την εξεύρεση της βέλτιστης δυνατής λύσης για την ικανοποίηση του αιτήματος του αναφερόμενου. Στη συνέχεια, ο Συνήγορος ενημερώθηκε ότι τελικά, μετά την παρέμβαση της Αρχής, το πρόβλημα διευθετήθηκε.
Συνοδευτικά αρχεία: